[MTG] Träning inför SM i Legacy

Hela veckan kommer dedikeras åt att få leken duglig inför SM, som spelas i Göteborg på fredag. Det stora hotet är såklart Mental Misstep, som tvingar leken till lite långsammare spel.

Det som första test-dagen utrönat är att Dark Confidant (bob) fyller rollen väl och kan mycket väl vinna ett parti som dragit ut på tiden. Det är ganska lätt att tömma bådas händer genom att gå in i en match aggressivt. Efteråt har man ofta gott om länder i spel vilket tillsammans med bob snabbt blir en ny aggressiv hand.

Jag speltestade också Gitaxian Probe med stor framgång. För tillfället spelar dem utöver min vanliga lista - 64 kort i leken med andra ord. Kortet är i teorin väldigt starkt - storm, gratis, peeka och dra kort, men inte lika stark i praktiken. Dock tycker jag den är tillräckligt stark för att ges en chans. Måste testa några gånger till innan jag bestämmer mig helt dock.





Kommentarer
Postat av: Jokemon

Heja Probe. Är en stor förespråkare.

Vänta bara tills efter SM så kommer ni får smaka många Probe Terapier :)

2011-06-15 @ 00:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0